کمی از گز بدانید.
آمار بازدید
بازدید امروز => 92
باردید دیروز => 277
بازدید هفته => 569
بازدید ماه => 554
بازدید سال => 3680
بازدید کل => 40166
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

گز چگونه درست میشود ؟

برای تهییه گز , گزانگبین را در آب داغ (( زیر نقطه جوش )) ل میکنند و از صافی عبور میدهند . سپس سفیده تخم مرغ و گلاب را به آن می افزایند و حدود 20 دقیقه به آن حرارت میدهند . آنگاه مقدار معینی شکر و گلوکز به آن می افزایند . (( گلوکز به خاطر کاستن از غلظت شیرینی شکر است )) این مواد مخلوط شده را به پاتیل های ساخت گز میریزند و با مشعل مخصوص 3 ساعت  به آن حرارت میدهند و مواد را به هم میزنند . حرارت باید به میزانی باشد که مواد به مرحله پخت نرسد. پس از آن سفیده تخم مرغ اضافه میشود و مدتی مشعل ها را خاموش میکنند. در غیر این صورت سفیده تخم مرغ میسوزن و حالت پفی و پوکی مورد نظر را به دست نمی آورد . پس از مدت کوتاهی دوباره مشعل ها روشن شده و دستگاه های همزن با دور کمتر از مرحله اول محتویات پاتیل ها را به مدت 2 ساعت هم مزنند . تا آب سفیده تخم مرغ بخار شده و گز ساخته شود . در پایان به مقدار لازم از انواع مغزیجات مانند پسته یا بادام (( بر اساس نوع گز )) به آن افزوده شده و به مدت 5 دقیقه با گردش دستگاه های همزن مغز مورد نظر با سایر مواد گز به طور یکسان مخلوط میشود . سپس مراحل قالب گیری , برش و بسته بندی انجام میشود تا به دست ما برسد .

گز رژیمی چیست ؟

در سال های اخیر , نوعی گز ساخته شده است که مخصوص بیماران دیابتی است این نوع گز قند مضر ندارند و برای بیماران دیابتی بسیار مناسب است . 

چگونه از گز نگهدار بکنیم ؟

گز باید در جای خشک و خنک , با دمای 5 تا 20 درجه سانتی گراد , نگهداری شود . اگر آن را در پلاستیک بچینیم و در فریزر قرار دهیم , به مدت 6 ماه قابل مصرف خواهد بود .

گز های استاندارد تاریخ انقضا و تولید دارند که به موقع خرید باید به آنها توجه کرد.

                  بفرمایید گز میل کنید


[ دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:49 ] [ سینا و تینا ]

10 نوشته برتر